Köpvillkor

Köpvillkor för Elektronikjakt

Dessa köpvillkor gäller när du handlar hos Elektronikjakt (en del av GEKOMM AB). Genom att slutföra en beställning godkänner du villkoren nedan.


1. Företagsinformation

GEKOMM AB (Elektronikjakt)
Organisationsnummer: 559190-3728
Adress: Transportgatan 2, 254 64 Helsingborg
E-post: support@elektronikjakt.se


2. Beställning

När du slutfört en beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller information om produkter, priser, faktureringsadress och leveransadress.

Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post.


3. Priser och betalning

Alla priser anges i SEK inklusive 25 % moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer och framgår i kassan.

Vi reserverar oss för prisändringar, tryckfel eller tekniska fel i prislistor.

Betalning kan ske med kort, Klarna, Paypal eller andra betalningsmetoder som visas i kassan. Vid faktura eller delbetalning gäller Konsumentkreditlagen.


4. Leverans

Normalt skickas beställningar inom 1–3 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande vardag.

Om försening uppstår informeras du. Vid väsentlig försening har du rätt att häva köpet.

Vi använder PostNord, DHL eller DB Schenker. Avisering sker via SMS eller e-post.


5. Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan.

5.1 Så utnyttjar du ångerrätten

Meddela oss via e-post inom 14 dagar. Ange namn, adress, ordernummer och vilka produkter returen gäller. Du ska skicka tillbaka varorna inom ytterligare 14 dagar.

Du står för returfrakten (99 kr) och ansvarar för att varorna skickas väl förpackade.

Återbetalning sker inom 14 dagar från ditt ångermeddelande, men kan hållas inne tills vi fått varan eller bevis på att den skickats. Eventuellt prisavdrag görs om varan hanterats mer än nödvändigt.

5.2 Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för:

  • Varor med bruten försegling av hälso- eller hygienskäl (t.ex. in-ear-hörlurar).
  • Förseglade ljud- och bildupptagningar eller datorprogram om förseglingen brutits.
  • Specialtillverkade varor eller varor med tydlig personlig prägel.
  • Tjänster som fullgjorts med ditt uttryckliga samtycke till att ångerrätten upphör.
  • Varor som snabbt kan försämras (t.ex. livsmedel).
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

6. Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara inom tre år enligt Konsumentköplagen. Reklamation är kostnadsfri.

Om du upptäcker fel kontaktar du oss snarast via e-post och anger namn, adress, ordernummer och beskrivning av felet.

Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation. Om vi inte kan åtgärda felet eller ersätta varan återbetalas beloppet.

Vi följer alltid beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).


7. Garanti

Eventuella garantier lämnas av respektive tillverkare och gäller utöver dina lagstadgade rättigheter.


8. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar för att leverera felfria varor enligt lag. Vi tar dock inte ansvar för förseningar eller skador som beror på händelser utanför vår kontroll (force majeure), t.ex. strejk, myndighetsbeslut eller leverantörsstörningar.


9. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning och avvikelser i produktbilder. Vi strävar alltid efter att återge produkterna så korrekt som möjligt.


10. Personuppgifter och cookies

När du handlar hos oss behandlar vi dina personuppgifter för att kunna hantera beställningen. Vi hänvisar till vår Integritetspolicy för fullständig information.

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Mer information finns i vår cookiepolicy.


11. Ändringar i villkoren

Vi förbehåller oss rätten att uppdatera köpvillkoren. Den senaste versionen finns alltid publicerad på vår hemsida.


12. Tvist

Tvister löses i första hand genom dialog med vår kundtjänst.
Om tvist uppstår följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Kunder i andra EU-länder kan använda EU:s ODR-plattform: https://ec.europa.eu/odr

Tvist gällande tolkning av villkoren prövas enligt svensk lag.


Sammanfattning

  • Du har 14 dagars ångerrätt.
  • Reklamation gäller i 3 år.
  • Returer hanteras enligt returpolicyn.
  • Vi följer alltid ARN:s beslut vid tvist.